129,00zł
Wpisz kod rabatowy
Grywalizacja – najgorętszy trend w marketingu
– wykorzystaj jego potencjał, aby zdobyć
nowych klientów i zaangażować obecnych.
– wykorzystaj jego potencjał, aby zdobyć
nowych klientów i zaangażować obecnych.
Klienci coraz rzadziej angażują się w życie i działalność Twojej firmy?
Dawne przekonania o potędze ceny, szerokim wachlarzu produktów, dogodnej lokalizacji i częstych promocjach, nie generują już takich zysków. Kowalski przestaje reagować na „złotą wyprzedaż”, „najnowszą odsłonę produktu” czy „powszechną dostępność”. Jest tym zwyczajnie znudzony. Staje się wybredny.
A gdyby tak dostarczyć Twoim klientom dodatkowej frajdy i stworzyć mechanizm, który w zupełnie niewinny sposób sprowokuje ich do częstszych zakupów? W jednej chwili pokochają Twoje produkty i usługi, gwarantując Twojej firmie długookresowe zyski.
Jest to możliwe i wiemy, jak to zrobić!
Odpowiedzią jest grywalizacja, która w ostatnim czasie jest gorącym trendem marketingowym. Co najważniejsze skutecznym trendem, który rzeczywiście działa.
Czym dokładnie jest grywalizacja?
„Grywalizacja, gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi.” - taką definicję podaje wikipedia.
Nie będziemy zanudzać Cię standardowymi regułkami – podamy prosty przykład.
Wyobraź sobie, że prowadzisz pub. Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż piwa w swoim lokalu. Próbowałeś obniżyć ceny, zorganizowałeś nawet promocję „Kup jedno piwo, drugie dostajesz gratis”.
Sprzedaż nawet nie drgnęła.
Jak można wykorzystać grywalizację w pubie?
Potrzebny jest kelner oraz moneta. Zamiast proponowania klientom promocji „Kup jedno piwo, drugie dostajesz gratis” - postaw przed klientem wyzwanie: zagraj o swoje piwo. Zasady? Rzut monetą. Orzeł czy reszka? Jeżeli klient wytypował właściwą stronę monety, otrzymywał piwo zupełnie za darmo. W przeciwnym razie – płacił standardową cenę.
Efekt? Klienci to pokochali.
Jakie przełożenie ma grywalizacja dla Twojego biznesu?
W wydatki na wdrożenie tej zabawy były mniej więcej takie same, jak wydatki na promocję „kup jedno piwo, drugie dostaniesz gratis”. Prawdopodobieństwo wygrania przez klienta w rzucie monetą wynosi 50%. Prawa wielkich liczb nie da się oszukać. Statystycznie połowa piw wydawanych przez pub była za darmo, a połowa płatna pełną cenę. To tak, jak oferowałbyś drugie piwo gratis.
Najciekawsze były jednak zachowania klientów – ludzie kupowali więcej piwa. Ilość nowych klientów pragnących „zagrać o darmowe piwo” wzrosła kilkukrotnie. Mało tego, niektóre osoby nawet nie były zainteresowane piciem piwa, chciały wziąć udział w tej zabawie. Tam, gdzie promocja „kup jedno piwo, drugie dostaniesz gratis” nie przyniosła zamierzonego efektu, tam grywalizacja przerosła oczekiwania. Wszystko spowodowała przyjemność, którą czerpali klienci z udziału w zabawie. Wszystko spowodowała przyjemność, którą czerpali klienci z udziału w zabawie.
Potraktuj więc grywalizację, jako wstrzykiwanie elementów frajdy w czynności, które z reguły nam frajdy nie sprawiają, przy jednoczesnym zaangażowaniu klienta.
To tylko prosty przykład – a znajdziesz ich w szkoleniu całą masę.
Marketingowy guru i autor szkolenia - pokaże Ci jak sprawić, aby Twoja obecność w mediach społecznościowych zaczęła przynosić rzeczywiste efekty dla Twojego biznesu.
Paweł od wielu lat pomaga zarówno małym firmom, jak i dużym korporacjom w budowaniu silnych marek i kreowaniu wizerunku. Pracował m.in. z Agorą, Grupą Allegro, Diners Club International. W szkoleniach Infolii podzieli się z Tobą swoim cennym doświadczeniem.
Obejrzyj fragment szkolenia online:
Podążaj za emocjami...
Jeśli planujesz wprowadzenie programu lojalnościowego, wybudowanie tożsamości swojej marki lub zaangażowanie klientów w rzeczy, których oni do tej pory nie robili to pamiętaj, że najważniejsza jest fabuła i frajda. Dlatego, że klienci w większości przypadków kierują się właśnie emocjami.
Najlepsze programy lojalnościowe to takie, które angażują klientów na poziomie umysłowym w zabawę. Dobra grywalizacja angażuje w taki sposób, że chcesz osiągnąć konkretny cel. Najpierw myślisz o działaniu – wykonaniu jakiegoś zadania, a dopiero potem o nagrodach.
Znając motywacje Twoich klientów jesteś w stanie zaoferować im wciągającą grywalizację, która zachęci ich do walki o wysoki status i względy w Twojej firmie. Błyskawiczna obsługa w sklepie poza kolejką? Dożywotnia zniżka na firmowe artykuły i pierwszeństwo zakupu bez limitów? A może osobiste powitanie przez samego szefa kuchni w renomowanej restauracji? Dla podobnych przywilejów klienci w stanie zrobić bardzo wiele, dlatego musisz to wykorzystać.
O szkoleniu
Szkolenie pozwoli Ci zaprojektować wciągającą i opłacalną rozgrywkę, angażującą dotychczasowych i przyszłych klientów Twojej firmy. Znajdziesz tutaj serię praktycznych informacji, wspartych dziesiątkami różnorodnych przykładów z codziennej działalności różnych biznesów, w których grywalizacja okazała się strzałem w dziesiątkę!
Interaktywna forma tego ponad trzygodzinnego kursu to świetne połączenie ogromnej wiedzy z wieloma rzetelnie dobranymi przykładami, świadczącymi o niezwykłej skuteczności grywalizacji we współczesnym marketingu firm.
Czego dowiesz się ze szkolenia?
W jaki sposób przechodzi się od zadania do gry? Podstawy, teoria, sprawdzone przykłady - kroki, które powinieneś przejść, żeby z sukcesem wprowadzić grywalizację.
Metody i reguły na angażowanie konsumentów w grywalizację. Jak zachęcić ludzi do pewnego rodzaju zachowań i przyzwyczajeń, aby klienci mimochodem zaczynali korzystać z Twojego serwisu internetowego, kupowali Twoje produkty lub chętniej przychodzili do Twojej kawiarni.
Jak wykorzystują największe firmy typu H&M, Honda, Nike?
Jakich błędów nie popełniać? Ucz się na porażkach innych – omówienie problemów Microsoft i Tesco.
Produkt, który reklamuje się sam – jeśli nie chcesz wydawać ogromnych pieniędzy na reklamę, to jest to metoda, która powinna Cię zainteresować.
Dlaczego koncepcja cztery P marketingu nie sprawdza się w dzisiejszej reklamie?
Czym jest i jak wykorzystać pilny optymizm, błogosławioną produktywność oraz epickie zwycięstwo. Brzmi tajemniczo? Paweł Tkaczyk wszystko Ci wyjaśni.
Jak tworzyć niezwykłość – „magiczny krąg” i jego wykorzystanie.
Nie wszyscy grają o to samo – w jaki sposób gracze dzielą się na typy i co na nich działa? O tym, czy masz atrakcyjną ofertę dla każdego typu gracza.
Czy nagradzać ludzi za wysiłek czy za osiągnięcia? Co najbardziej motywuje oraz demotywuje graczy?
Stwórz swoje totemy, czyli przedmioty, które reklamują Cię w normalnym świecie. Jak wykorzystać kolekcje w Twoim sklepie, startupie czy restauracji?
Zajmiemy się różnymi rodzajami gry i sposobami na budowanie frajdy za pomocą fabuły.
Dlaczego gra Farmville na Facebooku święciła takie triumfy? Czy można powtórzyć ten sukces?
Adidas, Versace i Ferrari – co łączy je z grywalizacją?
Klient chce mieć wyboru, ale nie do końca wie czego chce - czyli o jak pozorować możliwość wyboru w sklepie, czy restauracji.
O czym należy pamiętać projektując grywalizację – co jest kluczem do zdobycia uwagi konsumenta? Wykorzystanie grywalizacji w marketingu.
Jak rzucać wyzwania swoim konsumentów – jak zwiększyć zaangażowaniu klientów.
Kolekcje, punkty i schematy nagradzania - w jaki sposób skombinować to wszystko, żeby w jak największym stopniu angażowało to Twoich klientów?
Przedstawimy Ci mechanizmy grywalizacji i techniki ich wykorzystywania w odniesieniu do polskiej rzeczywistości.
Wdróż grywalizację w swoim biznesie
Doświadczenie, którym Paweł Tkaczyk - może podzielić się z Tobą już za chwilę, pomoże Ci stworzyć mechanizm grywalizacji dostosowany dokładnie do Twoich klientów. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, lokalną kawiarnię, agencję reklamową czy zakład fryzjerski.
„Grywaliazja od podstaw“ - internetowe szkolenie Pawła Tkaczyka to cenna wiedza o Twoim konsumencie i jego wyborach. Wiedza o tym, jak podejść do klienta, żeby zdobyć jego serce.
Biorąc udział w szkoleniu online otrzymujesz:
Ponad sześciogodzinne szkolenie wideo o tym, jak stworzyć grywalizację, program lojalnościowy i podjąć niestandardowe, ale skuteczne działania marketingowe,
W trakcie internetowego kursu na swoim ekranie zobaczysz krok po kroku wszystko to, o czym opowiada autor szkolenia,
Wideo dostępne na platformie Infolia, do którego możesz wracać w każdej wybranej przez Ciebie chwili
w ciągu 1 roku od dnia zakupu,
w ciągu 1 roku od dnia zakupu,
Certyfikat, który poświadczy ukończenie przez Ciebie szkolenia.
Skoro przeciętny konsument uodpornił się na standardowe reklamy, to warto sięgnąć po coś niestandardowego, niezwykłego, niesamowitego.
Masz kod rabatowy? Wprowadź go teraz!
Zawartość kursu
Film wideo
Audio
PDF
PPT
Pliki
Ćwiczenia
Inne
Jaka jest
opinia użytkowników?
- Najnowsze
- Najnowsze
- Najstarsze
- Najlepsze
- Najgorsze
Michał Bagiński
 - 12.02.2018
Fantastyczny, ale co się dziwić - w końcu to Paweł Tkaczyk!
Dariusz Urbanek
 - 22.02.2017
Bardzo ciekawe szkolenie, prowadzone z dużą pasją. Dzięki.
Daniel Wysocki
 - 16.04.2016
super kurs i w miarę świeży:)
Najważniejsze
informacje
- Zawartość kursu: Film wideo, Ćwiczenia
- Długość trwania: 3 godz. 4 min.
- Poziom: Łatwy
- Nabyte umiejętności:
Tworzenie efektywnej i angażującej grywalizacji. Niestandardowe działania reklamowe. - Dla kogo jest to szkolenie?
Dla pracowników działu marketingu, właścicieli firm, osób prowadzących strony www. - Szkolenie jest Twoje na zawsze!
- Liczba żetonów do zdobycia: 18
4,8
13 opinii
Od wielu lat pomaga zarówno małym firmom, jak i dużym korporacjom w budowaniu silnych marek i kreowaniu wizerunku. Pracował m.in. z Agorą, Grupą Allegro, Diners Club International.
Inne szkolenia tego autora
Spis treści
kliknij w temat, aby rozwinąć...
Lekcja 1
Lekcja 2
Lekcja 3
Lekcja 4
Lekcja 5
Lekcja 6
Masz kod rabatowy? Wprowadź go teraz!
FAQ
Jak działa Infolia?
Jak wyglądają szkolenia?
Czy istnieje możliwość uzyskania certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia?
Czym są żetony wiedzy?
Co jeśli szkolenie nie będzie tym, czego oczekiwałem?
Czy mogę obejrzeć wersję demo szkolenia?
Jak długo trwa szkolenie?
Ile czasu będę mógł korzystać ze szkolenia?
Kto może brać udział w szkoleniach?
Czy dostęp do Infolii jest bezpłatny?
Jak mogę zapłacić?
Czy mogę stworzyć szkolenie i sprzedawać je na Infolia.pl?
Z kim mogę kontaktować się w przypadku pytań lub problemów?
Podaj kod rabatowy
Grywalizacja od podstaw